/Tips voor het starten van een effectieve Google Adwords

Tips voor het starten van een effectieve Google Adwords

Het starten van een Google Adwords campagne is niet moeilijk. Maar het opzetten van een effectieve Google Adwords campagne is een ander verhaal. Er zijn nog steeds ondernemers die maandelijks veel geld aan Google overmaken zonder het gewenste resultaat te bereiken. In dit artikel vertellen we jou graag meer over het runnen van een succesvolle Google Adwords campagne.

Waarom faalt een google adwords campagne?
Je maakt gebruik van Google Adwords om relevante bezoekers naar je website te krijgen. De meeste websites krijgen alleen bezoekers via Google Adwords naar hun website, zonder dat deze relevant zijn. Dat is een gemiste kans, want bezoekers zijn zo weer weg wanneer hen behoeften niet aansluiten aan het aanbod op jouw landingspagina. Daarom is het ontzettend belangrijk dat je jouw doelgroep goed kent en dat de advertentie alleen aan deze doelgroep getoond wordt.

Daarnaast is het belangrijk dat je jouw doelgroep in deelt in fasen van het aankoopproces. De ene bezoeker is alleen op zoek naar informatie, terwijl de andere bezoeker op het punt staat om jouw product te kopen.

Factoren die het succes bepalen
De belangrijkste factor die het succes bepalen is de relevantie van de bezoeker. Deze hangt af van de gekozen zoekwoorden, de gekozen doelgroep, de advertentie tekst en de landingspagina. Wanneer deze vier elementen goed op elkaar afgestemd zijn, is het wachten op succes. Heb je hulp nodig bij het runnen van jouw Google Adwords campagne omdat je geen tijd hebt of niet goed weet hoe je het moet aanpakken? Schakel dan een Google Adwords expert in.