/Hoe maak je een goede landingspagina op je website

Hoe maak je een goede landingspagina op je website

Website bezoekers komen vaak op je website terecht via een zoekmachine. Zij zoeken woorden op in machines als Google en klikken vervolgens een website in die er interessant uitziet. Om ervoor te zorgen dat je hoog staat in de rangorde van Google kan een landingspagina ontzettend veel helpen. Een landingspagina is een webpagina met daarin bepaalde zoekwoorden uitgelegd. Stel je hebt een website over kleding en je wilt gevonden worden op spijkerbroek. Je maakt dan een speciale landingspagina aan geheel in het teken van de spijkerbroek. Google ziet deze pagina en zal deze hoog zetten wanneer mensen zullen zoeken naar spijkerbroek op Google. Een goede landingspagina kan ervoor zorgen dat je veel nieuwe bezoekers binnenhaalt. Met deze vijf tips kan jij een goede landingspagina ontwikkelen.

  • Aantrekkelijke titel
  • Hero Shot
  • USP meegeven
  • Social proof
  • Call to action

Aantrekkelijke titel

Een landingspagina kan je zien als een krantenartikel. Je moet het als schrijver voor elkaar krijgen dat de lezer van de krant jouw artikel aantrekkelijk genoeg vindt om te beginnen met lezen. Hoe doe je dit? Allereerst met de titel. Bedenkt een pakkende titel die de lading van je webpagina dekt. Ook tussenkopjes, headlines en dergelijke moeten de lezer boeien. Bezoekers zullen op een scannende manier beoordelen of zij door gaan lezen.

Hero Shot

Om door te pakken op het scannend lezen is het belangrijk op te weten dat mensen visueel zijn ingesteld. Grote of afwijkende teksten zullen zij dus eerder lezen dan je rest van de tekst. Haak hier verder op in door een aantrekkelijke beelden en video’s toe te voegen. Al deze elementen zullen de lezer een totaal beeld geven. Zorg dat deze klopt met wat jij de lezer mee wilt geven.

USP meegeven

Je wilt je natuurlijk onderscheiden van je concurrenten. Bedenkt je USP’s (unique selling point) en verwerk deze in de landingspagina. Om de lezer naar deze punten te lokken is het raadzaam gebruik te maken van bulletpoints.

Social proof

Lezers hechten veel waarde aan de mening van andere. Voeg ervaringen of andere bewijzen toe waaruit blijkt dat andere jouw product of dienst al hebben gekocht. Dit schept vertrouwen en je kan je lezer direct sturen in de positieve richting.

Call to action

Een landingspagina is vaak niet de belangrijkste pagina van je website. Wil je ze naar de homepage sturen of naar de verkoop pagina dan is hier een call to action knop voor nodig. De bezoeker moet weten wat de volgende stap moet zijn. Een knop met ‘meer informatie”, ‘’koop hier’’ of “neem contact op’’ zorgen ervoor dat de bezoeker niet blijft hangen op de landingspagina, maar dat zij daadwerkelijke stappen gaan ondernemen.

Kortom, wil je een website laten maken? Vergeet de landingspagina’s niet toe te voegen. Vraag altijd aan je website bouwers of zij landingspagina’s voor je willen ontwikkelen.